Celem powstania portalu jest spójna i czytelna prezentacja wszystkich zapytań ofertowych oraz stworzenie Oferentom równych szans w dostępie do informacji. Wszystkie zapytania prowadzone przez Dział Zakupów Scentralizowanych są umieszczane w systemie i dostępne w Internecie. Składanie ofert również odbywa się za pomocą portalu.
System wymaga, aby każdy oferent przed złożeniem oferty założył konto podając dane firmy jaką reprezentuje wraz z kontaktem do osób odpowiedzialnych za zamówienia. Powstała w ten sposób stale rozbudowywana baza dostawców. Po założeniu konta są oni informowani mailowo o nowych zapytaniach z interesujących ich kategorii.
Wszystkie przeprowadzone przez portal zapytania razem z załącznikami są dostępne on-line dla potencjalnych oferentów. Każdy z nich może zapoznać się ze szczegółami, a po zalogowniu złożyć swoją ofertę.
Wszystkie zapytania razem z złożonymi ofertami są archiwizowane w systemie i dostępne dla administratorów systemu.
Na każde z wprowadzonych zapytań oferty składa się w jeden z trzech, wybrany przez redaktora, sposób. Wprowadzona standaryzacja znacząco przyśpiesza analizę i porównanie przedstawionych przez dostawców propozycji. Równocześnie oferenci mają pewność, że podali wszystkie wymagane informacje.